DIFFICULT MADE EASY

Supporttjänster

En proaktiv support som kontinuerligt och noggrant arbetar för att minimera incidenter och problem. Vi arbetar för att åtgärda orsaker till problem, för att i bästa fall helt förhindra att stopp och krångel uppstår.

SUPPORTTJÄNSTER

Alltid proaktivt

och smart.

Genom att sätta larm på tjänster och processer, kan vi övervaka dem och följa upp att de fungerar korrekt. Dessutom inspekterar vi att säkerhetsuppdateringar är installerade och kan inventera att rätt antal licenser används för verksamhetens applikationer.

SERVICEDESK

  • Åtgärd av problem innan verksamheten behöver märka dem
  • Kraftfullt fjärrsupportverktyg.
  • Följer upp på säkerhetsuppdateringar, installationer och processer.
  • Microsoft GOLD Cloud Solution Provider (CSP).

Läs mer ...

VAD:
Vi ser ett stort värde i att kunna åtgärda problem innan verksamheten behöver märka dem. Med branschens mest erkända ramverk (ITIL) i kombination med ett kraftfullt fjärrsupportverktyg, kan vi erbjuda en verkligt proaktiv support.

DET HÄR GÖR CONTRIBIT:
Genom en driftcentral, har vi möjlighet att övervaka och reagera redan innan exempelvis hårddiskar blir fulla, skrivartjänster slutar att fungera eller ett virusutbrott inträffar. Vi följer upp på säkerhetsuppdateringar, installationer och processer.I driftcentralen kan vi övervaka och hantera IT-nära tjänster. Exempelvis servrar, Wi-fi, Molntjänster, Backup, virus, Malware-utbrott samt status på nätverk eller kritiska tjänster och processer för ert affärssystem.

Vi är dessutom Microsoft GOLD Cloud Solution Provider (CSP).

FÖR ER:
För er som behöver en pålitlig och tillgänglig IT-support, på era villkor. Våra kunder ska enkelt kunna estimera vad deras IT kostar varje månad. Därför har vi kategoriserat vår support i 3 olika paket, med fast pris per användare och dator.

DET HÄR INGÅR:
Beroende på om du väljer nivå BAS, STANDARD  eller PREMIUM ingår olika mycket. För alla nivåer ingår ärendehantering via standardiserade processer och system med fjärrstyrning av de vanliga IT-plattformarna. 

För detaljerad beskrivning av servicedesk läs här.

SERVICEDESK OVERFLOW

  • När behovet av support är större än vad ni själva har möjlighet att ta hand om.
  • Vi ser till att era användare får svar av en tekniker som löser inkommande problem.
  • Använd oss som stöttepelare när ni själva riskerar att inte hinna eller orka med.
  • Garantera att en kvalificerad support-tekniker svarar snabbt och kompetent.

PROJEKTSUPPORT

  • Få hjälp vid införande av större tekniska förändringsprojekt och implementering av nya verktyg.
  • Byte av klientplattform, nytt ekonomisystem eller Microsoft 365
  • Specifika delar eller hela processen
  • Kvalificerat stöd genom hela projektet.

Läs mer ...

VAD:
Med rätt produkter för er verksamhet, installerade och fungerande tillsammans – kan ni fokusera på det ni gör bäst. Vi är kräsna å era vägnar och väljer produkter med stor noggrannhet.

DET HÄR GÖR CONTRIBIT:
Vi hjälper er att hitta rätt hårdvara för era behov. Exempelvis datorer, abonnemang, servrar, telefoni, plattor, telefoner och övergripande service. Se på oss som den nördiga kompisen som testar allt först och vet vad vi letar efter i en riktigt bra och smidig produkt. Vi ser till att allt fungerar tillsammans.

FÖR ER:
Från den lilla till den stora organisationen kan vi hjälpa till. Vi anpassar tjänsten efter era behov och erfarenheter.

Fler av våra tjänster

Vi är en långsiktig partner som kan ta hand om både stora och små IT-utmaningar. Våra processer bygger på mångårig erfarenhet och bred kunskap inom IT. Vi vill bidra på riktigt.

En partner

att lita på

Anlita oss när du behöver en pålitlig och kompetent samarbetsparter för IT-lösningar. Långsiktiga lösningar, kortsiktiga lösningar och ”jag har tryckt överallt men inget fungerar”. Vi kan IT.

Mer om ossHyr konsult