Vår servicedesk ger dig rätt
IT-support när du behöver den.

En dator eller skrivare som bråkar? Ingen fara, vi hjälper er!

Hjältarna i vår servicedesk är inte bara IT proffs, de är dessutom experter på god service. För att ha bästa möjliga kontroll använder vi standariserade ITIL processer och system för att hantera ärenden. Gör din felanmälan enkelt i vår portal, via e-post eller ring. Följ sen alla aktiviteter i realtid – case closed!

Förenkla min IT-support

Hög kompetens

Att vara en servicedesk hjälte hos Contribit är något extra. Alla är erfarna tekniker, så vi kan ofta ge support direkt. Som stöd använder vi vårt moderna ärendehanteringssystem för att bygga upp kunskapsdatabaser med lösningar av återkommande problem.

Bra service

De som jobbar i vår servicedesk är lätta att ha att göra med och kommer ge dig som har problem med  din IT-miljö en hjälpande hand. Efter varje avslutat ärende får du en fråga om hur du upplevde vår service, så vi VET att kunderna är nöjda.

Välfungerande processer

Du kan vara trygg i att vi arbetar efter genomtänkta rutiner och processer. Som grund använder vi ITIL, ovanpå detta har vi skapat egna rutiner och ”best practice” för exempelvis hur vi hanterar installationer, nya användare och hur du bäst hanterar känsliga konton.

Förenkla din IT-support?

Ta kontakt med oss – få smartare hantering för alla din supportbehov redan idag.

VILKEN NIVÅ PASSAR DIG?

Servicedesk går att köpa i tre nivåer.

BAS

Anpassade för den kund som söker ”någon att ringa” men är mån om att hålla priset lågt.
En låg fast kostnad och därefter betalar du för användande.

STANDARD

Vår mest sålda nivå, är anpassad för den som vill ha en jämnare månadskostnad och vill att användarna inte lägger tid på att försöka lösa IT problem själva. Här ingår bland annat upp till 30 minuter First-Line support per ärende. Vi agerar som ”din IT-avdelning”.

PREMIUM

Är vad den heter, här ingår det mesta för hantering av support och klienter.

JÄMFÖR DETALJER PÅ NIVÅERNA

FUNKTIONER

BAS

STANDARD

PREMIUM

Incidenthantering
Ärendehanteringssystem
Användarsupport
8–17 helgfria vardagar
Fjärrstyrning
Hantering av beställningar
Support för Windows och Mac
Standardbeställningar
Möjlighet till automatisering
Obegränsat antal fria First-line ärenden
Tjänstenivåer / SLA
Kunddokumentation
Patchhantering
Klientövervakning
Nöjd kund-mätning
Inventering hård- och mjukvara
Månadsrapporter
Kontohantering
Kostnadsfri inställelsetid för konsult
Teknisk kundansvarig
SPOC-support övriga IT leverantörer
Fri installation av klientdatorer
Fri klientsupport Second-line
Driftmöten

Andra sätt att ta hjälp av vår servicedesk

/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_life_buoy.svg

Servicedesk overflow

Har ni en egen servicedesk men behöver vid enstaka tillfällen förstärka den? Istället för att anställa och utöka er servicedesk, använd våra servicedeskhjältar. Ifall er servicedesk inte svarat på X telefonsignaler kopplas användaren över till vår servicedesk. Vi svarar det ni önskar, t.ex. ”Välkommen till extrasupporten”. Ofta går våra ärendehanteringssystem att integrera, om inte, kopplar vi upp oss mot ert system och hanterar ärendet där.

/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_headset.svg

Projektsupport

Stressigt för er servicedesk vid projekt? Vi kan avlasta med vår servicedesk. Då tar vi hand om alla ärenden gällande det projektet, informerar om incidenter och lämnar över all insamlad information, så kan ni jobba vidare och inte behöva bli störda i era upparbetade processer.

/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_eye.svg

SPOC mot tredje part

Vår servicedesk agerar även som SPOC (Single Point of Contact). Få en kostnadseffektiv lösning för att hantera alla dina supportbehov på ett enkelt och överskådligt sätt. Vi kan övervaka mängder av system och funktioner åt dig.